Brokkolikrém joghurttal illetve lenmaggal



Ismét brokkolikrém, mert nagyon finom és nagyon egészséges, minden héten egyszer érdemes az étrendünkbe beiktatni.


Hozzávalók:
1 fej brokkoli
1-2 ek joghurt
1 ek lenmagolaj vagy tökmagolaj
1 nagyobb gerezd fokhagyma
himalája só
bors

A brokkolit rózsáira szedem, megmosom és sózott vízben puhára párolom. Mikor kész leszűröm, villával áttöröm. Hűlni hagyom, majd ízlés szerint sózom, borsozom, hozzákeverem a joghurtot, olajat, végül belereszelem a fokhagymát. Botmixerrel pürésíthetjük, én nem tettem, rusztikusabbra hagytam. Teljes kiörlésű pirítós kenyérre kenem, jó sok zöldséggel fogyasztom.
Ez az adag két alkalomra elegendő. Hűtőbe téve másnap is még fogyasztható.

Másik alkalommal annyit változtattam rajta, hogy 2 ek frissen darált lenmagot tettem bele, joghurt helyett pedig tejfölt kevertem hozzá. Rozskenyérre kenve sok zöldséggel fogyasztva isteni finom, tápláló étel.


Megjegyzések