Nehezen fogadja el az ember, hogy bizonyos életkor után az eddigi életvitelén változtatnia kell, ha azt szeretné, hogy továbbra is egészséges, fitt, saját magának is elfogadható legyen.
Így voltam ezzel én is. De aztán rájöttem, ha a változást fokozatosan vezetem be, okosan, nagyobb lemondások nélkül és ami fontos nem sok anyagi ráfordítással sikerül megoldanom, akkor életem végéig meg is tudom tartani.

Eddig 5 hónap alatt sikerült leadtam 8 kg-ot, most már a lényeg, hogy ezt tudjam is tartani.
Remélem kedves olvasó ha hasonló gondokkal küzdesz neked is tudok segíteni saját tapasztalatom megosztásával. :-)

2015. december 7., hétfő

Reggelire, vacsorára - túró magokkal, lenmag olajjal



Reggelire, de én inkább vacsorára ajánlom ezt a fehérjében, omega 3 és omega 6 zsírsavakban gazdag ételt. 


Hozzávalók: 
10 dkg zsírszegény túró
1 ek frissen őrölt lenmag
1 ek frissen őrölt chiamag
1,5 ek lenmagolaj
csipetnyi csípős (chili) paprika

Elkészítése nagyon egyszerű: a túrót, a frissen őrölt lenmagot, chiamagot és a lenmagolajat összekeverem, megszórom pici csípős paprikával. Ezt abonett kenyérrel vagy teljeskiőrlésű zsemlével, sok sok zöldséggel fogyasztom. 
Van, amikor édeset kívánok akkor csípős paprikát elhagyva  kevés mézzel, gyümölccsel (almával, szőlővel) eszem.

A túró és lenmagolaj kúra jótékony, zsírégető hatásáról itt: http://www.femina.hu/fogyokura/turo_lenolaj_kura
csodatevő, gyógyító hatásáról pedig itt olvashatunk.




2015. december 5., szombat

Rostok fontossága a súlycsökkenésben


A megfelelő rostbevitel elengedhetetlenül fontos a fogyókúrában, ezért én naponta fogyasztok  
-gyümölcsöt, 
-zabpelyhet, 
-magvakkal megszórt salátát vagy túrót, 
-egy maréknyi diót (mandulát, mogyorót) 
és zöldségféléket.

A rostoknak 2 típusa van: oldható és oldhatatlan. Mindkét típus fontos a szervezet számára, hiszen más jótékony tulajdonságokkal rendelkeznek. Rostok a növényi eredetű táplálékban találhatóak.

Az oldható rostokat a szervezet megemészti, segítenek csökkenteni a koleszterinszintet és megelőzni a székrekedést. Folyadékkal megduzzadnak, zselés anyaggá alakulnak, lassítják a cukor felszívódását, hosszan tartó teltségérzetet okoznak. Több ideig kell rágni őket, amitől hamarabb érezzük a jóllakottságot, ezáltal segítik az elfogyasztott mennyiség kordában tartását. Ezen tulajdonságaik miatt segítik a rostban gazdag élelmiszerek a fogyást. Nagy mennyiségű oldható rost található a zabpehelyben, rozsban, almában, banánban, répában, citrusfélékben, babfélékben.

Az oldhatatlan rostokat nem emészti meg a szervezetünk, lebomlás nélkül végighaladnak a beleken, miközben segítik a többi étel könnyebb végighaladását az emésztőrendszeren. Oldhatatlan rostokat tartalmaznak a teljes kiőrlésű gabonák, korpa, diófélék, magok.
Naponta legalább 20-25 g rostot kell fogyasztanunk a megfelelő bélműködéshez, amely az alapanyag cseréért is felelős.
Ha eddig rostszegényen étkeztünk, folyamatosan próbáljuk meg elérni a megfelelő mennyiségű napi rostbevitelt, mert a hirtelen megemelkedett rostfogyasztás is gyomorproblémákat, gázképződést okozhat. 

A kor előrehaladtával az emésztésünk lelassul, így idősebb korban még több rost bevitele szükséges az emésztésünk megfelelő működéséhez.

A megfelelő rostmennyiség fogyasztása mellett nagyon fontos a megfelelő folyadékbevitel is, hiszen az oldható rostok folyadékban képesek megduzzadni és kifejteni jótékony hatásukat.