Nehezen fogadja el az ember, hogy bizonyos életkor után az eddigi életvitelén változtatnia kell, ha azt szeretné, hogy továbbra is egészséges, fitt, saját magának is elfogadható legyen.
Így voltam ezzel én is. De aztán rájöttem, ha a változást fokozatosan vezetem be, okosan, nagyobb lemondások nélkül és ami fontos nem sok anyagi ráfordítással sikerül megoldanom, akkor életem végéig meg is tudom tartani.

Eddig 5 hónap alatt sikerült leadtam 8 kg-ot, most már a lényeg, hogy ezt tudjam is tartani.
Remélem kedves olvasó ha hasonló gondokkal küzdesz neked is tudok segíteni saját tapasztalatom megosztásával. :-)

2015. február 6., péntek

Mozgás


A fogyáshoz és a szép eredmény eléréséhez a rendszeres testmozgás elengedhetetlen. Hetente én általában ötször végzek valamilyen mozgást.

Először tornával kezdtem. Naponta 1 órahosszát mozogtam, ebben volt mindenfajta. Pár hétig ment is ez, de valahogy nem akart rá időm lenni. Mindig valamilyen ok miatt elmaradt. Ez így tovább nem mehet, elővettem hát a kerékpáromat és azzal jártam be dolgozni. 6 km-re lakom a munkahelyemtől, ez oda-vissza kb. 1 órahosszás út. Tehát naponta 1 órahosszát tekertem.



Szerettem kerékpározni, volt hogy a hosszabb utat választottam hazafelé. Összekapcsoltam a kellemest a hasznossal, egész nyáron élveztem a jó levegőn való mozgást. Kipróbáltam többféleképpen, volt mikor egyenletes tempóban tekertem, de aztán áttértem az intervallum mozgásra - pár percig nagyon megtekertem, majd pár percig pihenő. Azt tapasztaltam, hogy ez hatékonyabb, eredményesebb a súlycsökkenésben, igaz jobban el is fáradtam, viszont rövidebb idő alatt megtettem a távot. Ahogy rövidebbek lettek a napok nem is volt hátrány. Reggel 15-20 perc és munkából hazafelé is 15-20 perc, tehát szinte fele időre lecsökkent a mozgásra fordított időm.



De aztán beköszöntött az ősz, a rossz idő és le kellett tennem a kerékpárt. Szerencsére ekkorra már elértem a kitűzött súlyomat, de tudtam, hogy ha ezt meg akarom tartani a mozgást folytatnom kell. Egyszer kétszer megemlítettem, hogy milyen jó lenne, ha volna szobakerékpárom - és láss csodát családom meg is lepett szülinapomra egy szobabiciklivel.  :-)

Azóta is mindennap munkából hazaérve tekerek egy félórát és még közben kedvenc sorozatomat is megtudom nézni.


Természetesen itt is a leghatékonyabb súlycsökkentő módszer a váltakozó intenzitású mozgás - az intervallum edzés. Órákkal az edzés után is még pörgeti az anyagcserét, tehát a zsírégető hatás a mozgás után is kitart. Többet itt olvashattok róla: intervallum edzés , Zsírégető torna


"Akik úgy vélik, hogy nincs idejük a testmozgásra, azok előbb-utóbb kénytelenek lesznek időt találni a betegségre."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése